
SEKUNDÆRT materiale
SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.
SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.
SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.
Gennem et badmintonforløb med fokus på leg, konkurrence og samarbejdsaktiviteter vil eleverne blive undervist i badmintonteknikker og regler, der gør dem trygge ved at færdes på en badmintonbane.
Formålet med forløbet er at introducere eleverne til de grundlæggende teknikker og regler i badminton.
For at opnå dette vil vores cheftræner tilpasse forløbet, så det passer til læringsmålene for det respektive klassetrin.
Forløbet dækker alle tre kompetenceområder inden for idrætsfaget, men har særligt fokus på, at eleverne skal kunne deltage aktivt i basale og alsidige bevægelser gennem leg med fokus på boldbasis og boldspil.
Eksempler på Fælles Mål:
Idræt, efter 2. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'alsidig idrætsudøvelse', hvor eleven kan deltage aktivt i basale, alsidige bevægelser i leg. Med særligt fokus på 'boldbasis og boldspil'.
Idræt, efter 5. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'alsidig idrætsudøvelse', hvor eleven kan anvende grundlæggende, sammensatte bevægelser i idrætspraksis. Med særligt fokus på 'boldbasis og boldspil'.
Idræt, efter 7. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'alsidig idrætsudøvelse', hvor eleven kan anvende sammensatte bevægelser i udvikling af idrætsaktiviteter. Med særligt fokus på 'boldbasis og boldspil'.
Idræt, efter 9. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'alsidig idrætsudøvelse', hvor eleven kan anvende komplekse bevægelsesmønstre i udvikling af en alsidig idrætspraksis. Med særligt fokus på 'boldbasis og boldspil'.
Gennem en legende og fællesskabsorienteret tilgang til spillet vil I blive introduceret til de mest basale teknikker og regler.
Forløbet strækker sig over 2-4 træninger, afhængigt af aftalen mellem skolen og badmintonklubbens kontaktperson.
Undervisning vil typisk bygges således op:
• Opvarmning/leg
• Træning af badmintontekniske slag
• Anvendelse af tekniske slag i konkurrence/leg
• Kamp eller kamprelateret aktivitet
Programmet for dagen kan sendes til skolens kontaktperson op til undervisningen, hvis dette ønskes.
Rollefordeling: Undervejs i undervisningen er det vores cheftræner, Rasmus, der har ansvaret for at gennemføre træningen. Lærerne har til opgave at skabe ro under træningen og hjælpe til, så eleverne føler sig trygge og lykkes undervejs.
Badminton bliver sjovere med det rette fodtøj, så vi vil gerne gøre opmærksom på, at eleverne skal medbringe et par indendørssko.
Alt andet udstyr sørger vi for at have klar til jer.
For at skabe sammenhæng mellem dette forløb og elevernes læring i klasselokalet, er det en god idé at koble forløbet til et emne, I arbejder med før og efter.
Find inspiration under ’undervisningsmateriale’, hvor der er linket til relevante forløb på forskellige portaler.
Vi tager mod klasser under hele skoleåret, torsdage i tidsrummet 12-14.
For andre tider, Tag kontakt til klubbens kontaktperson, så ser vi på mulighederne.
Et forløb på 2-4 undervisningsgange, af 1/1,5 times varighed pr. gang.
Der er adgang til omklædningsfaciliteter med bad og toilet.
Desuden er det muligt at benytte stadion centerets spiseområde, hvis klassen har behov for at spise madpakker før eller efter undervisningen.
Tilmelding foregår til Simon Rasmussen på mail: