
Tjek på besøget
Undersøg virksomheden
SEKUNDÆRT materiale
SEKUNDÆRT materiale
SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.
SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.
SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.
Kun fantasien sætter grænser for en faglig 'knage' at hænge dette virksomhedsforløb på, når I besøger GEOVENT, der designer, producerer og sælger udsugning og ventilation.
Arbejd f.eks. historiefagligt med energi og opfindelser i 5.-6. klasse og tag klassen med for at opleve nutidens opfindelser hos GEOVENT fra idé til færdigt produkt.
Udskolingen kunne arbejde med partikel- og svovlforurening i luften i fysik/kemi og afslutte forløbet med at møde en virksomhed, som netop beskæftiger sig med området.
Både mellemtrin og udskoling kunne arbejde med matematik - eksempelvis beregning af moms eller af de cylindre og keglestubbe, som GOEOVENTS udsugningssystemer er bygget op af.
Eller tag kontakt til GEOVENT og spørg dem efter en problemstilling, som klassen arbejder videre med i et forløb om innovation eller teknologiforståelse med engineering som didaktisk metode.
Ja, mulighederne er mange! Se under 'undervisningsmaterialer' for inspirationer til faglige 'knage' og lav en aftale med GEOVENT om, hvilket fagligt fokus, I beskæftiger jer med før og efter virksomhedsbesøget.
Formålet med forløbet er, at eleverne:
- møder en lokalt forankret virksomhed
- oplever stærk sammenhæng mellem faglighed i klasselokalet og den virkelighed, de møder hos GEOVENT
Eksempler fra Fælles Mål:
Job og uddannelse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'fra uddannelse til job', hvor eleven kan vurdere sammenhænge mellem uddannelser og erhvervs- og jobmuligheder.
Desuden vil forløbet opfylde Fælles Mål indenfor de(n) faglighed(er), I har valgt at arbejde med.
Gyldendals forløb beskriver alle, hvilke kompetenceområder og færdigheds- og vidensområder og -mål, der arbejdes indenfor/efter i det givne forløb. Se under 'lærer', 'lærervejledning', 'ressourcer' eller lignende på det enkelte forløb.
Forløbet består af arbejde med et valgfrit, fagligt område, som interesserer jer.
Undervejs i forløbet besøger I GEOVENT, hvor introduktion, rundvisning samt dialog kan vinkles efter jeres faglige optagethed.
Mere konkrete aftaler om form og indhold i forbindelse med besøget, aftales individuelt med GEOVENT.
For at skabe bedst mulig sammenhæng mellem virksomhedsbesøget og undervisningen hjemme i klassen, kobles besøget til et relevant forløb.
Desuden kan dokumentet 'undersøg virksomheden' bruges som inspiration til spørgsmål og områder, det kan være godt at arbejde med i forbindelse med besøget.
Som lærerforberedelse til virksomhedsbesøget forventningsafstemmes med virksomheden med udgangspunkt i 'Tjek på besøget'
Alle dokumenter og links findes under 'undervisningsmateriale'.
Jf. dokumentet 'undersøg virksomheden' drøftes på klassen (evt. først i grupper):
- Hvad overraskede jer mest under virksomhedsbesøget? Nævn tre ting.
- Hvilke faglige emner eller fag på virksomheden kunne I genkende fra skolen?
Afslut forløbet med opsamling og evaluering på, hvad det gør ved læring i klasselokalet, når den kobles til virkelighed.
11:30 - Velkomst og introduktion ved Kim Møller Rasmussen
12:00 - Rundvisning i produktionen
12:30 - Mød medarbejderne og stil spørgsmål
13:15 - Farvel og tak
Tilmelding sker ved direkte kontakt til salgs- og marketingdirektør Kim Møller Rasmussen.
Husk i den forbindelse at afklare, hvilket fagligt fokus, der arbejdes indenfor, og om I har særlige ønsker til form eller indhold.