Navn
Asmildkloster Landbrugsskole
Indsendt af Asmildkloster den
Varighed
9.00
Billede
Materialer
Titel
Forløb på Gyldendals madkundskabsportal: Hvor kommer maden fra?
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale

Titel
Forløb på Gyldendals madkundskabsportal: Mad og klim
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale

Titel
Forløb på Gyldendals biologiportal: Fødevareproduktion og klima
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale

Visning på kort
Vis udbyderadresse

Kom med på Grøn Rejse på Asmildkloster Landbrugsskole

Forløbet er et heldags tilbud, hvor klassen får indblik i forskellige elementer i landbrugserhvervet og møder hverdagen på en landbrugsskole.

Undervejs laver eleverne opgaver der er af praktisk art, der f.eks. handler om at tilberede frokost i skolehavens udekøkken af sæsonens råvarer, indsigt i dyrevelfærd va oplæg og gårdbesøg, teamwork via lege og opgaveløsning faciliteret af landbrugsskolens elever.

Gratis
Ja
Forløbstype
Overordnet målgruppe
Hele året
Ja
Email
rb@asmildkloster.dk
Tlf.nr.
30592510
Pris
Enhed
Målgruppe
Ansøgningsknap
Søg om refusion af transport
Formål

Formålet med besøget er at eleverne får et indblik i landbrugsuddannelsen, landbrugserhvervet og hverdagen på en landbrugsskole med skolehjem. 
 

Eksempler fra Fælles Mål

Natur og teknologi - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'perspektivering', hvor eleven kan perspektivere natur/teknologi til omverdenen og aktuelle hændelser.

Madkundskab - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'fødevarebevidsthed', hvor eleven kan træffe begrundede madvalg i forhold til kvalitet, smag og bæredygtighed. Med særligt fokus på 'råvarekendskab'

Biologi - Der arbejdes med kompetenceområdet 'perspektivering', hvor eleven kan perspektivere biologi til omverdenen og relatere indholdet i faget til udvikling af naturvidenskabelig erkendelse. Med særligt fokus på 'anvendelse af naturgrundlaget'.

Uddannelse og Job, efter 6. klasse - Der arbejdes med kompetenceområdet 'fra uddannelse til job', hvor eleven kan beskrive sammenhæng mellem uddannelser og job.

Uddannelse og Job, efter 9. klasse - Der arbejdes med kompetenceområdet 'fra uddannelse til job', hvor eleven kan vurdere sammenhænge mellem uddannelser og erhvervs- og jobmuligheder

Aktiviteter

Forløbet består af aktiviteter der giver indblik i landbrugsuddannelsens indhold og opbygning, samt indsigt i landbrugserhvervet og dets sammenhæng med verdensmål.

Forløbet indeholder:

  • Intro til landbrugsuddannelsen og erhvervet.
  • Aktiviteter med klimakloge fødevarer og tilberedning af egen frokost i skolehaven. 
  • Aktiviteter med dyrevelfærd og gårdbesøg.
  • Farmerrace - et indblik i livet på skolehjemmet og møde med skolens egen elever.
  • Dagen afsluttes med spisning på skolehjemmet.
Forberedelse

Som forberedelse kan I med fordel snakke om, hvad landbruget er, og hvilket kendskab eleverne har til uddannelsen og erhvervet.

Efterbehandling

For at skabe sammenhæng mellem dette forløb og elevernes læring i klasselokalet, er det en god idé at koble forløbet til et emne, I arbejder med før og efter.
Find inspiration under ’undervisningsmateriale’, hvor der er linket til relevante forløb på Gyldendals portaler.

Sted

Asmildkloster Landbrugsskole

Asmildklostervej 1

8800 Viborg

Beskrivelse til varighed

Grøn rejse er et besøg fra 9 til 18. Der er frokost og aftensmad inkluderet i forløbet.

Beskrivelse af tilmeldingsproceduren

Der udbydes 4 forløb efterår og 4 forløb forår.

Vis ikke på profil
Afbrudt
Antal
28
Skjul kontaktformular
Afbrudt
Hvem kan få tilskud
Kommunale institutioner