Animated Engagement
Bestil et spændende foredrag til din klasse, som handler om at rejse ud i verden og producere film med studerende på den anden side af kloden.
Animated Engagement beskæftiger sig med udviklingsarbejde i form af kommunikation omkring miljø og klimaudfordringer og -indsatser.
GEOVENT - på engelsk eller tysk
Sukker du og klassen efter at afprøve sprog i praksis?
Så er dette virksomhedsbesøg måske noget for jer:
I får mulighed for at besøge GEOVENT, der designer, producerer og sælger udsugning og ventilation, og møde GEOVENTs medarbejdere, der varetager meget forskellige arbejdsopgaver.
I forbindelse med besøget hos GEOVENT foregår introduktion, rundvisning samt dialog og spørgsmål på engelsk eller tysk.
Grib battet og vær fair - that’s cricket
Cricket er et sjovt og anderledes slagspil, hvor samarbejde og fairplay er i højsædet.
I cricket handler det – modsat mange andre sportsgrene i dag – ikke udelukkende om at vinde, men om at vinde på den rigtige måde i henhold til “the spirit of cricket”. Dette indebærer blandt andet, at udøverne udviser respekt for hinanden og for spillet, hvilket eksempelvis kommer til udtryk ved, at cricketspillere klapper ad både med- og modspillere, hvis de har lavet en flot præstation, og respekterer dommerkendelser uden brok.
Audio-visuel engelsk
Trænger din klasse til en ny vinkel på engelskundervisningen? Så er dette forløb måske noget for jer!
Vi underviser i stopmotion på engelsk, hvor eleverne skal lave en film med engelsk voice over.
Her er der mulighed for at vælge mellem flere animations teknikker;
- pixillation, hvor eleverne skal bruge sig selv som dukker
- claymation med ler
- cut out med karton.
Vi kommer også ind omkring brugen af storyboard.
Skræddersyet forløb til grundskolen
Vi skræddersyr forløb i samarbejde med jer, så det passer til jeres arbejde med lærings- og fælles mål, tidsramme og klassetrin.
Vi kan hyres ind som konsulenter for lærere og pædagoger som hjælp til planlægning af et forløb, til praktiske- og tekniske spørgsmål og til at introducere animationsteknikker og den pædagogiske didaktik.
Kulturspor - skolekor; ugentligt
Kulturspor er Viborg Kulturskoles tilbud til folkeskolerne i Viborg Kommune.
Kulturspor skal give alle børn og unge adgang til et aktivt skabende liv med varieteret kultur.
I kulturspor møder elever inddragende og engagerede kunstnere, der sammen med lærer(e) fra grundskolen planlægger og gennemfører et forløb i et ligeværdigt forhold.
Kulturspor - Temauge/projektuge
Kulturspor er Viborg Kulturskoles tilbud til folkeskolerne i Viborg Kommune.
Kulturspor skal give alle børn og unge adgang til et aktivt skabende liv med varieteret kultur.
I kulturspor møder elever inddragende og engagerede kunstnere, der sammen med lærer(e) fra grundskolen planlægger og gennemfører et forløb i et ligeværdigt forhold.
Danmatic - innovation/iværksætteri
I dette forløb er virksomhedens produkter og udfordringer afsæt for elevernes arbejde med idégenerering og innovation i skolen. Forløbet er en tretrinsraket først med besøg på Mercantec, herefter besøg på skolen af virksomhedens direktør og endelig virksomhedsbesøget.
Globale gæstelærere
Oplev et pust fra en anden verden og få besøg af en gæstelærer fra fx Indien eller Zimbabwe. Eleverne møder en person, som kan fortælle en personlig beretning fra et andet land. Denne beretning kan bidrage til at eleverne får en større mulighed for at forstå verden og at være en deltager i verden. Gæstelærer er fra Afrika, Asien, Mellemøsten eller Sydamerika. Du kan få en historiefortæller fra Iran eller Guinea, en danser fra Senegal eller Venezuela, en musiker fra Trinidad eller Ghana.
Bygge-boxen: Miniby
Book Bygge-boxen, og I har mulighed for at vælge dette spændende forløb, som særligt er tiltænkt 4. - 6. klasse.
Eleverne skal i aktiviteten bygge deres egne minihuse, som slutteligt sammensættes til en hel by.
Eleverne vil desuden opleve glæden ved at have været med til at bygge noget, der efterfølgende anvendes i deres dagligdag på skolen, og som styrker fællesskabet. De vil i mødet med den erhvervsfaglige undervisning kunne opleve et autentisk læringsmiljø og få næret deres skaberevner.