Mystery Hunt – i H.C. Ørsteds fodspor

Navn
Energimuseet

Energimuseets mystery hunt er en gådejagt, hvor eleverne lærer om dansk teknologi-/energihistorie.

I Mystery Hunten skal eleverne hjælpe Magnus Frost, der lever i år 2070.
Han giver eleverne en kode til en tidsmaskine, så eleverne kan rejse tilbage i tiden, hvor de kan lære om skelsættende opfindelser og begivenheder. Herved skal de hjælpe Magnus Frost med at rette op på vores valg af energiløsninger, så hans liv i år 2070 er mindre præget af klimaforandringer.

Rundvisning på Bruunshaab Gl. Papfabrik

På en rundvisning vejleder vore medarbejdere gerne inden for specifikke emner, ligesom der kan bestilles guidede rundture i museets udstillinger.
Eksempler herpå:

  • Produktion af fiberpap, genbrug af papir og pap.
  • Energikilder gennem tiden, vandturbine, dampmaskine, vandkraft, oliekraft, vindenergi.
  • Arbejdsforhold i den tidlige industrialisme.
  • Transportens historie.

 

Vær kajakfanger for en dag

Navn
Søndermølle Kultur og Naturcenter

Vi ser film, laver kajaklege på land og slutter af med en tur i svømmehallen eller på søerne, hvor vi skal afprøve kajakkens kunst.

Vi skal øve os i at komme ud af kajakken, holde balancen, lege i en bølge og spille lidt kajakpolo, ”håndbold i kajak”.

Det er en dialogbaseret aktivitet hvor eleverne får lov til at afprøve et stykke kulturel historie om kajakfangerne på Grønland.

Medbring madpakke*, drikkedunk, badetøj, en tyndløbetrøje til svømmehallen og noget udendørstøj som man kan røre sig i. evt. vandtæt engangs kamera
*se under faciliteter