
Få en skræddersyet samling, hvor jeg vil vise jer, hvordan I kan skabe mindeværdige oplevelser måske med inspiration fra Lotte Sallings værker med dialogisk læsning?
Jeg faciliterer en samling, hvor vi skaber en inspirerende atmosfære gennem fortællinger, musik, lys og lyd. Bevægelse, sang og dans er en naturlig del af oplevelsen, som vækker børnenes nysgerrighed og kreativitet.
Ved længerevarende forløb tager I over og integrerer arbejdet i jeres praksis. Samarbejdet bygger på jeres viden og tilgang, hvor jeg guider teknikker og øvelser til samskabelse og bæredygtige processer mellem jer og gruppen.
Pædagogiske mål i forhold til den pædagogiske læreplan
Kultur, æstetik og fællesskab: Samlingen skaber et pædagogisk læringsmiljø, hvor børnene indgår i fællesskaber, der understøtter deres oplevelse af forskellige kulturelle baggrunde, normer, traditioner og værdier. Børnene deltager aktivt i en kreativ og æstetisk proces gennem fortællinger, musik, bevægelse og dramatik, hvor de bliver medskabere af oplevelsen. Dette stimulerer deres engagement, fantasi, kreativitet og nysgerrighed, samtidig med at de får erfaringer i en samskabende proces.
Krop, sanser og bevægelse: Samlingen inddrager børnenes sanser og krop gennem bevægelse, musik og rytme, hvilket styrker deres motoriske færdigheder og kropsbevidsthed. De oplever, hvordan lyd, lys og dramatik kan skabe en ny atmosfære, som de aktivt er med til at forme og forandre.
Samlingen giver børnene en levende og interaktiv oplevelse, hvor de udvikler deres evne til at udtrykke sig, tage ejerskab over deres læring og styrke fællesskabet gennem samskabelse.
Jeg står for samlingen, hvor I deltager og observerer. Gennem dramatik og dialog inddrager jeg jer aktivt, så der samskabes i en engageret oplevelse.
Fortællinger, musik, lys og lyd skaber en fascinerende atmosfære, hvor bevægelse, sang og dans naturligt vækker børns nysgerrighed og kreativitet. På denne måde bliver samlingen en dynamisk og interaktiv oplevelse, der styrker samskabelse og bæredygtige processer i dannelsessmiljøet.
Fortæl gerne børnene, at vi skal lave en samling, hvor de skal lytte, se, tale og røre.
At de skal bevæge sig til musik og synge sammen med en voksen, der omdanner jeres rum til et nyt rum, hvor alle deltager i at forandre det. Det bliver en levende og sanselig oplevelse, hvor vi skaber noget nyt sammen.
Ved længerevarende og selvbetalte forløb er der et opstartsmøde, hvor vi planlægger jeres fokus.
Efter samlingen kan I gå i dialog med børnene om, hvad der skete, og lade dem tegne, skrive eller indtale deres oplevelser på en enhed til afspilning. Materialet bruges i fremtidige samlinger til at vælge, hvad der skal være indholdet.
Spørg børnene:
Var det anderledes end jeres egne samlinger?
Var I med til at forandre rummet, og hvordan?
Denne refleksion hjælper med at fastholde oplevelsen og giver børnene ejerskab over de kommende samlinger.
Overvej om I ønsker forældre med til samlinger, som kan bidrage med nye emner, de i forvejen arbejder med eller har interesse for, eksempelvis en forælder, der kan skabe særlig kunst eller har et spændende job. Dette fremmer interessen for forældresamarbejde, som videre kan gavne fællesskabet i gruppen.
De første 10 kommunale/selvejende daginstitutioner får et forløb med Gweneth Greenwood gratis - herefter er prisen 1500 kr. pr. forløb.
Private daginstitutioner kan tage kontakt til udbyder og få et uforpligtende tilbud.
1-2 timer