#Tegnhåb - Engle
Kreativ workshop med kunstformidler
Her er der mulighed for at undersøge og arbejde med de materialer og tematikker, som eleverne møder på den aktuelle særudstilling. Forløbet kan tilrettelægges og målrettes specifikke klassetrin og ønsker.
Udstillinger i skoleåret 2025/2026:
24.01. - 11.05.2025
Colour Instruments af Christina Augustesen
24.01. - 11.05.2025
Memory af Benedikte Bjerre & Johannes Büttner
16.05. - 09.06.2025
Kunstsamtale - en dialogbaseret omvisning
Gennem en dialogbaseret omvisning oplever, diskuterer og forholder eleverne sig til den aktuelle kunstscene og de kunstneriske udtryk, der er del af den tid, de selv tilhører.
Med udgangspunkt i den aktuelle særudstilling tager kunstsamtalen afsæt i det konkrete møde, der opstår mellem eleverne, værkerne og kunstformidleren.
Omvisningen tilrettelægges i samarbejde med underviseren og målrettes efter det specifikke klassetrin og ønsker.
Udstillinger i skoleåret 2025/2026:
24.01. - 11.05.2025
Introduktion til udstilling
Tag din klasse med til en kort introduktion til én af kunsthallens aktuelle udstillinger. Her bliver I introduceret til udstillingen, kunstneren og værkerne, så I efterfølgende kan gå på opdagelse på egen hånd og evt. arbejde videre med spørgsmål, som du har forberedt til eleverne.
Udstillinger i skoleåret 2025/2026:
24.01. - 11.05.2025
Colour Instruments af Christina Augustesen
24.01. - 11.05.2025
Memory af Benedikte Bjerre & Johannes Büttner
Det sproglige landskab – en poetisk vandring
Arbejdet starter i klassen og fortsætter i parken ved Det Danske Forfatter- & Oversættercenter Hald Hovedgaard.
Dette forløb er et besøg på egen hånd.
Tag kontakt, hvis I ønsker at lave aftale MED en formidler.
Analyseworkshop
På tværs af medier og materialer lægger samtidskunsten op til en række nye perspektiver på den tid, vi lever i. På analyseworkshoppen åbner vi gennem diskussioner og praktiske øvelsesforløb i fællesskab op for forståelsen af kunstværkerne på den aktuelle særudstilling.
Forløbet skræddersyes i samarbejde med underviseren og tilrettelægges og målrettes således til specifikke klassetrin og individuelle ønsker.
Som udgangspunkt er forløbet struktureret således, at eleverne først arbejder i mindre grupper i udstillingen, inden vi samles og laver en fælles gennemgang.