Kæmpe vendespil - Hvem husker bedst?

Navn
Viborg Kunsthal

Se udstillingen Memory, og find ud af, hvem der husker bedst...


Med udstillingen Memory udfoldes et nyt kapitel i kunstnersamarbejdet mellem Johannes Büttner (D) og Benedikte Bjerre (DK). De to kunstnere er optagede af sociale fænomener i vores samtid og har tidligere vist fælles værker på anerkendte institutioner Stedelijk Museum i Amsterdam og Off Space Kantine i Bruxelles.

Kreativ workshop med kunstformidler

Navn
Viborg Kunsthal

Her er der mulighed for at undersøge og arbejde med de materialer og tematikker, som eleverne møder på den aktuelle særudstilling. Forløbet kan tilrettelægges og målrettes specifikke klassetrin og ønsker.

 

Udstillinger i skoleåret 2025/2026:

24.01. - 11.05.2025

Colour Instruments af Christina Augustesen

24.01. - 11.05.2025

Memory af Benedikte Bjerre & Johannes Büttner

16.05. - 09.06.2025

Kunstsamtale - en dialogbaseret omvisning

Navn
Viborg Kunsthal

Gennem en dialogbaseret omvisning oplever, diskuterer og forholder eleverne sig til den aktuelle kunstscene og de kunstneriske udtryk, der er del af den tid, de selv tilhører.

Med udgangspunkt i den aktuelle særudstilling tager kunstsamtalen afsæt i det konkrete møde, der opstår mellem eleverne, værkerne og kunstformidleren.

Omvisningen tilrettelægges i samarbejde med underviseren og målrettes efter det specifikke klassetrin og ønsker.

 

Udstillinger i skoleåret 2025/2026:

24.01. - 11.05.2025

Traditioner - mellem liv og død

Navn
Viborg Stifts Skoletjeneste for Kristendomskundskab

Man kan blive skræmt af døden og gøre grin med den som til Halloween. De døde kan mindes ved en højtidelig Allehelgens gudstjeneste, eller de døde kan vende tilbage og feste med os som ved De Dødes Dag i Mexico. Der findes mange måder at gribe døden an på, og der er forskellige traditioner i forskellige kulturer.


 

Hænderne op med Diggi

Navn
DGI Midtjylland

Hænderne op med Diggi er et aktivt forløb, som kobler bevægelse og læring i dansk og matematik. Bevægelse, bevægelsesglæde og brug af bolde er tænkt ind som en naturlig og integreret del af undervisningen i fagene. Der er samtidig fokus på trivsel, og derfor arbejder eleverne på tværs af grupper og klasser, hvor de i fællesskab skal løse opgaver og udfordringer. Forløbet kan bruges som en temauge eller spredes over fire uger, hvor man for eksempel har forløbet en dag om ugen.