Navn
Asmildkloster Landbrugsskole
Indsendt af Asmildkloster den
Varighed
4.00
Billede
Materialer
Titel
Forløb på Biotech Academy: Fremtidens Fødevarer
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale

Titel
BIO9: Bæredygtighed
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
GEO9: Bæredygtighed
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
FYSIK/KEMI9: Bæredygtighed
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
FÆLLESFAGLIGT: Fremidens bæredygtige produktion
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
GEO8: Et æble om dagen
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
BIO8: Et æble om dagen
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
Inspiration til undervisning i verdensmålene
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale

Titel
Forløb på Alineas samfundsfagsportal: Bæredygtighed
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
Forløb på Alineas samfundsfagsportal: Forbrug
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Visning på kort
Vis udbyderadresse

Bliv klimaklog på danske fødevarer og på, hvad dansk landbrug gør for at være klimakloge.

Verdensmålene er kommet for at blive, og vi skal alle arbejde for en mere bæredygtig fremtid.
I dette forløb gennemgår vi en række gode klimatips og får en god snak om, hvad du kan gøre for at være mere bæredygtig.
Vi ser på hvad der gøres og kan gøres for at fremme en grøn omstillig i fødevaresektoren både indenfor energi, teknologi og sikring af et sundt vandmiljø.

Klimaet, naturen, fødevareproduktion, innovation og forbrug er i centrum på en dag med oplæg, diskussioner og opgaver i samspil med klassens underviser.

Gratis
Ja
Forløbstype
Overordnet målgruppe
Hele året
Ja
Email
rb@asmildkloster.dk
Tlf.nr.
30592510
Pris
Enhed
Ansøgningsknap
Søg om refusion af transport
Formål

Eksempler på elevlæringsmål

  • Eleverne får større indblik i dansk fødevareproduktion, hvilket kan give mulighed for at udbygge viden, kompetencer og handlemuligheder, så de oplever at kunne gøre en forskel og sammen skabe en mere bæredygtig fremtid.
  • Eleverne får indblik i, hvilken indflydelse og effekt vi har som forbrugere på fødevareproduktion.
  • Eleverne får viden om det store udvalg, de danske fødevareproducenter repræsenterer.
  • Eleverne introduceres til et erhverv, der på én gang er et af de ældste og samtidig et af de mest innovative omkring produktionsformer, der sikrer en stabil forsyning af sunde, velsmagende fødevarer.

Eksempler fra Fælles Mål:

Biologi - Der arbejdes med kompetenceområdet 'perspektivering', hvor eleven kan perspektivere biologi til omverdenen og relatere indholdet i faget til udvikling af naturvidenskabelig erkendelse. Med særligt fokus på 'anvendelse af naturgrundlaget'.

Aktiviteter

Eleverne introduceres til de forskellige produkter og deres produktionsformer.

Undervejs laver vi opgaver omkring nogle af de mange førsteklasses fødevarer, der hver dag produceres af danske landmænd og -kvinder i hele Danmark.

Eleverne inddrages i denne diskussion og målet er, at de får et mere nuanceret indblik i fødevareproduktion og syn på deres eget forbrug af fødevarer. 

Forberedelse

Der kan med fordel arbejdes med Verdensmålene og kendskab til danske fødevarer, hvordan de er produceret, sæsonvarer og hvilke innovative klimaløsninger eleverne kender til i produktionen af danske fødevarer.

Der er gang i mange forskellige grønne tiltag hos danske fødevareproducenter indenfor klimaindsats, grøn energi eller robotteknologi.
Det kan derfor med fordel anbefales at besøge en producent forud eller efter besøget, for at stille dybdegående spørgsmål og se de forskellige tiltag.

Efterbehandling

Efter besøget kan der arbejdes med produktionskæder i klassen.
Eleven får mulighed for at fordybe sig og beskrive en proces fra ressource til færdigt produkt eller fra produkt til ressource.

Find desuden inspiration under ’undervisningsmateriale’, hvor der bl.a. er linket til relevante forløb på Gyldendals portaler.

Beskrivelse til antal

Fortrinsvist 1 klasse ad gangen.

Beskrivelse til varighed

Besøget varer ca. 4 timer inkl. pauser og rundvisning på skolen og introduktion til Landbrugsuddannelsen.

Beskrivelse af tilmeldingsproceduren

Tilmelding sker til
Rebecca Bruun Heissel 

Vis ikke på profil
Afbrudt
Antal
30
Skjul kontaktformular
Afbrudt
Hvem kan få tilskud
Kommunale institutioner